Wednesday, December 20, 2006

MERVE PASTASI



Kek, annemin senelerce kullandigi klasik 1-1-1-3 tarifi. Iki ayri kek yaptim. Ustteki kek icin cicek motiflerini ortaya cikaran bir kalip kullandim. Kekin ara katlari ve ust katlarini hazir 1 paket toz krem santiyi bir bardak sut ve yesil renklendirici kullanarak yaptim. Diger papatyalar icin hazir kremalar kullandim. Yanlarini ise hindistancevizi ile susledim.

Tarif:

1 bardak sut,
1 bardak margarin (ben yarim bardak siviyag, yarim bardak margarin kullandim),
1 bardak seker,
3 yumurta,

1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya

aldigi kadar un.

Hepsini karistirip, yaglanmis kaba dokun ve 180 derecede pisirin. Ayni malzemelerle ikinci keki yapin. Pistikten sonra her parcayi iki ayri parcaya ayirin, boylece dort parca kek elinizde olacak. Ara katlanrina ve en ustune kremasini surup, cicek motiflerini yapin.

Not 1: Arzu ederseniz, kremayi labne peyniri (cream cheese) ve bogurtlenlerle karistirip, keke daha farkli lezzetlerde katabilirsiniz.
 
Not 2: Isterseniz daha kucuk bir kek kalibi kullanarak, tek bir kek de yapabilirsiniz.
 
Not 3: Kekin ara katlarini sulandirilmis bir recelle islatarak, daha yumusak bir kek elde edebilirsiniz.